ترکیه 4 شهردار کرد دیگر را هم برکنار کرد

به گزارش بلاگ پو، با گسترش سرکوب ها و تغییر و تحولات، دفاتر دو فرمانداری ترکیه امروز (سه شنبه) از جابجایی چهار شهردار از حزب دموکراتیک خلق کردها (HDP) با مقام های دولتی خبر دادند.

ترکیه 4 شهردار کرد دیگر را هم برکنار کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنکارا حزب دموکراتیک خلق کردها را به ارتباط با شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) متهم می نماید. از زمان انتخابات شهرداری در ماه مارس، 12 شهردار وابسته به این حزب برکنار و جایگزین شده اند.

شهرداران شهرهای کایاپینار، بیسمیل و کوجاکوی در استان دیاربکر، واقع در جنوب شرق ترکیه و شهردار ارچیش در استان وان، واقع در شرق ترکیه تعلیق شده و با مقام های محلی جایگزین شده اند. دفاتر دو فرمانداری ترکیه بیان کردند، تمامی چهار شهردار اکنون به اتهام تروریسم در بازداشت هستند.

حزب دموکراتیک خلق کردها بیان کرد، شش نامزد دیگر آن که در انتخابات شهرداری ماه مارس اکثریت آراء را به دست آوردند، مجوزهای انتخابات خودشان را به دست نیاورده اند زیرا آن ها پیشتر با حکمی از تصدی سمت های دولتی منع شدند.

ماه اوت، ترکیه اول شهرداران دیاربکر، ماردین و وان را که حزب دموکراتیک خلق کردها در آن ها پیروز شدند، برکنار کرد. سلچوک میزراکلی که از شهرداری دیاربکر برکنار شده هم دوشنبه به دلیل تحقیقات جاری بازداشت شد.

پیش از انتخابات شهرداری ماه مارس، حدود 100 شهردار از شهرهای تحت کنترل این حزب حامی کردها با مقام های دولتی جایگزین شدند. حزب دموکراتیک خلق کردها هرگونه ارتباط با سازمانی تروریستی را تکذیب می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14048

به "ترکیه 4 شهردار کرد دیگر را هم برکنار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه 4 شهردار کرد دیگر را هم برکنار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید