جزئیات برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران

به گزارش بلاگ پو، هشتمین جشنواره بین المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران صبح امروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید.

جزئیات برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، هشتمین جشنواره بین المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز به طور رسمی با حضور سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نصرالله دنیاگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و پروفسور جکی بالتز، رئیس فدارسیون بین المللی رباتیک (فیرا) به طور رسمی افتتاح شد.

سروش صادق نژاد رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه این جشنواره گفت: با توجه به تجربه و فعالیتی که در این راستا داشته ایم، سال دیگر در مرداد ماه میزبان رویداد بزرگ بین المللی فیرا خواهیم بود.

وی با اشاره به این که جشنواره سال جاری در سه بخش مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران، نخستین نمایشگاه صنعتی در حوزه رباتیک هوش مصنوعی و اتوماسیون و اولین رویداد فناوری و نوآوری کشور در طی سه روز برگزار می گردد، اضافه نمود: مسابقات رباتیک در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی پذیرای 542 تیم بوده که از این میزان 345 گروه پذیرفته شده اند و 302 تیم در دو گروه دانش آموزی (192 تیم) و دانشجویی (110 تیم) به رقابت خواهند پرداخت.

وی اضافه نمود: در جشنواره بین المللی رباتیک هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران مهمانانی از 15 کشور دنیا از جمله روسیه، استرالیا، چین، تایوان، آلمان، کره جنوبی، برزیل، مکزیک، ایتالیا، کانادا، اندونزی، ترکیه، افغانستان و لیتوانی حضور دارند. بعضی از آنها نیز در جشنواره سخنرانی خواهد داشت.

صادق نژاد با اشاره به اینکه در برگزاری این جشنواره رویکرد فناوری و نوآوری در پیش گرفته شده و دانشگاه های برتر کشور از جمله دانشگاه تهران، صنعتی شریف، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران، شهید بهشتی و دانشگاه الزهرا(س) همکاری داشته اند، گفت: همچنین در 4 رویکرد آموزشی، مهارتی، کارآفرینی و فراوری ثروت تاکید داشتیم که در این راستا مدرسه رباتیک امیرکبیر استانداردسازی آموزش را بر عهده گرفته است.

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اهداف فضای دانش بنیان از جمله افزایش مهارتها، کارآفرینی و فراوری ثروت در فضای رباتیک نیز تحقق پذیر است و امیدواریم که اهداف فوق در عرصه سخت افزاری نیز همچون حوزه نرم افزار محقق گردد.

جشنواره بین المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران تا روز دوشنبه، 13 اسفند ماه در نمایشگاه بین المللی تهران دایر است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5024

به "جزئیات برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید