خسارت 200 میلیارد تومانی سیل به پارک های اهواز

به گزارش بلاگ پو، سیدمیثاق حسینی - اهواز- خبرنگار: وقوع سیل در بهار سال جاری همه زیرساخت های شهری را در اهواز تحت تاثیر قرار داد و بخش زیادی از پارک های ساحلی این کلان شهر را زیر آب برد.

خسارت 200 میلیارد تومانی سیل به پارک های اهواز

بنا به گفته مسئولان مدیریت شهری اهواز، این سیل به پارک های ساحلی، معابر و جاده های ساحلی 200 میلیارد تومان خسارت وارد کرد و مشاهدات میدانی خبرنگار خبرنگاران هم نشان می دهد که 2 پارک در حاشیه اتوبان ساحلی اهواز در آب غرق شده اند. پارک ربیع و شهربازی در محدوده پارک مالیات، 2 پروژه شهرداری اهواز برای توزیع امکانات در کلان شهر اهواز بودند که در محدوده پارک ساحلی در مناطق آخرآسفالت و شهرک برق کلنگ آنها به زمین زده و بعضی تاسیسات زیرساختی آنها نیز ساخته شد اما در سیل اخیر زیر آب رفتند.

  • خسارت سیل به پارک های اهواز

یک عضو شورای شهر اهواز به خبرنگاران می گوید: بیش از 90 درصد پارک های ساحلی شهر بر اثر سیل فروردین از بین رفت که بازسازی آنها زمان بر است و هزینه زیادی هم می طلبد. البته بازسازی پارک ها در مناطقی که آب فروکش نموده، شروع شده است. عبدالزهرا سنواتی می افزاید: به دلیل برون سپاری های صورت گرفته در سال های قبل در کل ارگان های کشور، توان تجهیزاتی دستگاه ها کاهش یافته است. این آسیب پذیری در بحران سیل اخیر خود را نشان داد. بنابراین ضروری است شهرداری اهواز تجهیز گردد. وی بیان می نماید: برآورد خسارت های وارد آمده به معابر و جاده های ساحلی، ابنیه و پارک های اهواز تاکنون به 200 میلیارد تومان رسیده است و دولت باید به فکر جبران خسارت های سیل در شهر اهواز باشد.

  • لزوم استفاده از مشاوران

سنواتی درباره زیر آب رفتن محل احداث پارک شهربازی ربیع می گوید: ابتدا باید علت این مساله توسط کارشناسان حوزه شهری آنالیز گردد، پس از آن می توانیم به یک راهکار جامع برای جلوگیری از بحران برسیم. وی می افزاید: از نظر ما موارد مختلفی در تشدید بحران سیل دخیل بودند به همین دلیل نمی توان با قاطعیت درباره اشتباه در جانمایی پارک های شهربازی سخن گفت. عضو شورای شهر اهواز بیان می نماید: البته در گذشته اشتباهاتی در نحوه احداث جاده های ساحلی و ارتفاع آنها از سطح رودخانه اتفاق افتاده است اما اکنون با استفاده از فنون مهندسی و نظرات کارشناسان می توان این اشتباهات را برطرف کرد.

وی عنوان می نماید: بدون شک اگر اشتباهی در جانمایی پارک ها اتفاق افتاده است، باید اصلاح گردد تا هنگام بهره برداری از این پارک ها با خسارت های جبران ناپذیری روبرو نشویم. این عضو شورای شهر اهواز ادامه می دهد: البته محل پارک شهربازی مالیات زیر آب نرفت و فقط برای حفاظت از جان شهروندان سیل بندهایی در آن محدوده ساخته شد و چراغ های پارک برای جلوگیری از شلوغی آنجا خاموش شدند. بخشی از ترافیک و بی نظمی ایجاد شده هم به دلیل شکافته شدن جاده های ساحلی برای سرانجام دادن به مشکل فاضلاب شهر به وجود آمد.

مسئولان سازمان آب و برق به پیگیری های خبرنگار خبرنگاران در مورد مجوزهای ساخت پارک در حریم رودخانه کارون پاسخ ندادند اما چندی پیش مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفته بود: در صورت مشاهده ساخت و ساز در محدوده و بستر رودخانه کارون، موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده می گردد. همچنین مجوز تخریب بعضی از سازه های ایجاد شده در محدوده گرفته شده است و در آینده با هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی برخورد قهری صورت خواهد گرفت. حال باید دید که ساخت پارک و شهربازی در محدوده رودخانه کارون از مجوزهای قانونی برخوردار است یا مسئولان استان پس از بهره برداری پارک و بروز بحران به فکر راه حل برای انتها دادن به مسائل خواهند افتاد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7792

به "خسارت 200 میلیارد تومانی سیل به پارک های اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 200 میلیارد تومانی سیل به پارک های اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید