محمد بلوری: خبرنگاران را خانه دوم خودمان می دانیم

به گزارش بلاگ پو، محمد بلوری به مناسبت بیستمین سال تاسیس خبرنگاران در توصیف این خبرگزاری این عبارت را به کار می برد: ما خبرنگاران را از نظر خانه مطبوعاتی، خانه دوم خودمان می دانیم.

محمد بلوری: خبرنگاران را خانه دوم خودمان می دانیم

این روزنامه نگار پیشکسوت سر پا ماندن خبرنگاران را به نیروهای جوانش نسبت می دهد که عامل موفقیت این خبرگزاری شده است و می گوید: ما خبرنگاران را از نظر خانه مطبوعاتی، خانه دوم خودمان می دانیم. این نسل جوانی که در خبرنگاران هستند و آن را سر پا نگه داشته اند، خیلی باعث موفقیت این دستگاه شده است.

پدر حادثه نویسی مطبوعات ایران درباره خبرنگاران و حضور چندباره اش در این خبرگزاری، هم می گوید: من تاکنون خبرگزاری های دیگر را ندیده ام. تاکنون به ایرنا که قدیمی ترین خبرگزاری است نرفته ام. آمدن به خبرنگاران خیلی برایم خوشایند است. برنامه هایی که در خبرنگاران برگزار می گردد و ما در آن حضور داریم، با مطبوعات تجانس زیادی دارد. توصیه می کنم خبرنگاران هر چه با مطبوعات ارتباط و رابطه بیشتری داشته باشد، خیلی مؤثر است؛ حتی برای واحدهای مطبوعاتی.

بلوری، روزنامه نگار پیشکسوتی که 63 سال است قلم به دست دارد، این روزها کتاب خاطرات خود را با عنوان خاطرات شش دهه روزنامه نگاری منتشر می نماید.

محمد بلوری (متولد 1315) روزنامه نگاری که امروز پس از 60 سال فعالیت در عرصه مطبوعات، به پدر حادثه نویسی ایران شهرت پیدا نموده است، از نوجوانی به روزنامه علاقه مند بود و از بو کردن روزنامه های تازه چاپ شده لذت می برد. ورود حرفه ای او به عرصه مطبوعات از آنجا آغاز شد که توسط یکی از استادانش در مدرسه دارالفنون به روزنامه کیهان معرفی گردید.

او قبل و بعد از انقلاب معاون سردبیر و عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان بود. سردبیری نشریه ایرانیان و دبیر حوادث روزنامه ایران (73 تا 81) نیز در کارنامه حرفه ای او به چشم می خورد. سپس دبیری روزنامه اعتماد را بر عهده گرفت و مدت ها مسوول ویژه نامه های حوادث روزنامه جام جم بود.

عباراتی مثل قتل های زنجیره ای و خفاش شب که برای هر کدام از ما بسیار آشنا است، زاییده ذهن روزنامه نگاری است که مشهورترین قاتلان ایران را از نزدیک می شناخت و حتی از آنها اعتراف می گرفت. به گفته خودش خبرنگار حوادث بودن احتیاج به یک شخصیت ثانویه دارد. شخصیتی که بتواند راوی قتل ها و جنایات باشد.

گفت وگوی تصویری محمد بلوری درباره بیستمین سالگرد تاسیس خبرنگاران را در فایل زیر می توانید ببینید:

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15896

به "محمد بلوری: خبرنگاران را خانه دوم خودمان می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد بلوری: خبرنگاران را خانه دوم خودمان می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید