همکاری اسپیس ایکس و ناسا برای آزمایش کپسول فضایی جدید

به گزارش بلاگ پو، سازمان فضایی ناسا و شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس برای آزمایش یک کپسول فضایی جدید با یکدیگر همکاری می نمایند. کپسول یادشده در یک سفر فضایی یک هفته ای به ایستگاه فضایی بین المللی به کار گرفته خواهد شد.

همکاری اسپیس ایکس و ناسا برای آزمایش کپسول فضایی جدید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، سازمان فضایی ناسا و شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس برای آزمایش یک کپسول فضایی جدید با یکدیگر همکاری می نمایند. کپسول یادشده در یک سفر فضایی یک هفته ای به ایستگاه فضایی بین المللی به کار گرفته خواهد شد.

قرار است فضانورد اعزامی به ایستگاه یادشده با همین کپسول و یک هفته بعد از اعزام به کره زمین بازگردانده گردد. فراوری این کپسول نشانه ای از عزم جدی آمریکا برای شروع مجدد ماموریت های فضایی با فضاپیماهای سرنشین دار بعد از هشت سال وقفه است.

انتظار می رود در صورت انجام موفقیت آمیز آزمایش های برنامه ریزی شده، ناسا به وسیله کپسول یادشده تا قبل از خاتمه سال 2019 میلادی دو نفر را به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام کند.

این کپسول به راکتی که توسط شرکت اسپیس ایکس طراحی شده متصل می گردد و انتظار می رود در نهایت تا یکشنبه به ایستگاه فضایی بین المللی رسیده و آدینه آینده به زمین مراجعت کند.

ناسا بعد از ایجاد مشکلاتی در شاتل های اعزام فضانورد خود به فضا از روسیه خواسته تا برای این کار به آمریکا یاری کند و این کار هر بار 82 میلیون دلار هزینه به ناسا تحمیل می نماید. ناسا امیدوار است با همکاری اسپیس ایکس و بوئینگ بتواند این وابستگی را رفع کند.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4986

به "همکاری اسپیس ایکس و ناسا برای آزمایش کپسول فضایی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری اسپیس ایکس و ناسا برای آزمایش کپسول فضایی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید