چفرین: یاشین و پولدلنیک نقش مهمی در تاریخ یوفا داشتند

به گزارش بلاگ پو، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به نقش مهم دو بازیکن تیم ملی شوروی سابق در تاریخ این اتحادیه اشاره نمود.

چفرین: یاشین و پولدلنیک نقش مهمی در تاریخ یوفا داشتند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از رسانه رسمی فدراسیون فوتبال روسیه، الکساندر چفرین در شصتمین سالگرد قهرمانی تیم ملی فوتبال شوروی در مسابقات جام ملت های اروپا گفت: فوتبال در 60 سال گذشته خیلی تغییر نموده است، اما اسطوره همواره اسطوره می ماند. بازیکنانی مثل لئو یاشین و ویکتور پولدلنیک علاوه بر اینکه نماد فوتبال شوروی برای مردم هستند نقش مهمی نیز در تاریخ یوفا بازی کردند. آنها بخشی از نخستین تیمی بودند که 60 سال قبل جام قهرمانی هنری دلااونای را در پاریس فتح کردند.

رئیس یوفا در ادامه اضافه کرد: زمانی که بازی شوروی سابق با یوگسلاوی برگزار گشت من هنوز به جهان نیامده بودم. هرچند از همان دوران کودکی یاد گرفتم چگونه آن تیم در فینال مسابقات اروپا به پیروزی رسید. در آن موقع کشورم (اسلوونی) بخشی از یوگسلاوی بود اما باختن برابر تیم بزرگی که در فینال المپیک 1954 در ملبورن هم یوگسلاوی را شکست داده بود باعث شرمندگی نیست. افسوس که نمی توانیم شصتمین سالگرد قهرمانی آن تیم به یاد ماندنی را در یورو 2020 که به دلیل شیوع کرونا یک سال به تعویق افتاد، جشن بگیریم. هرچند خاطره این پیروزی همواره زنده خواهد ماند. ما مشتاقانه منتظر آغاز یورو 2020 در تابستان سال آینده هستیم، زیرا می توانیم موفقیت های گذشته را یادآوری کنیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30139

به "چفرین: یاشین و پولدلنیک نقش مهمی در تاریخ یوفا داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چفرین: یاشین و پولدلنیک نقش مهمی در تاریخ یوفا داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید