آغاز مهاجرت پرندگان و افزایش نگرانی ها از شیوع آنفلوآنزا

به گزارش بلاگ پو، با آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان مهاجر نگرانی از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی افزایش می یابد.

آغاز مهاجرت پرندگان و افزایش نگرانی ها از شیوع آنفلوآنزا

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از بیرجند، بخشی ، معاون سلامت دامپزشکی استان گفت: توصیه های دامپزشکی در خصوص فصل سرما و شروع مهاجرت پرندگان که ممکن است فاقد علائم بیماری باشند، همیشه به عنوان یک عامل خطرساز مطرح بوده است.

او افزود: سال گذشته برا اولین بار این بیماری در بین طیور صنعتی بعضی از شهرستان های استان شایع شد و با حذف گله های مبتلا خسارات اقتصادی سنگینی بر صنعت طیور استان وارد شد.

بخشی با بیان با بیان اینکه با شروع عملیات واکسیناسیون گسترده در تمامی سطوح پرورش طیور اعم از مرغ مادر، تخمگذار، پولت تخمگذار، بوقلمون و شترمرغ سبب شد تا از ادامه بیماری و یا وقوع مجدد آن در واحد های فوق جلوگیری شود افزود: اصلاح ساختار بهداشتی واحد ها با انجام ممیزی فشرده و سختگیرانه و لزوم پوشش صددر صدی طیور از دیگر پیشرفت های حاصله است.

معاون سلامت دامپزشکی استان افزود: با وجود تمام تمهیدات در نظرگرفته شده، نباید از بیماری غافل شد و لازم است اقدامات پیشگیرانه جدی کماکان ادامه داشته باشد.

او گفت: با توجه به بررسی ها و اقدامات اجرا شده از طریق اداره کل دامپزشکی در استان، در حال حاضر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در پرندگان صنعتی، مهاجر و ... مشاهده نشده است.

بخشی، ارائه گزارش سریع و بموقع هر گونه تلفات در پرندگان وحشی، آزاد پرواز و غیربومی، ارائه گزارش هر گونه تلفات نامتعارف و یا افت تولید واحد مرغداری به شبکه دامپزشکی شهرستان، پرهیز از تماس با پرندگان بیمار، فضولات آن ها و یا لاشه های پرندگان، پرهیز از اختلاط گونه های بومی با غیربومی و وحشی و لزوم نگهداری موقت و حداقل دو هفته ای پرندگان جدیدالورود در مکانی مجزا از سایر پرندگان، پرهیز از رفت و آمد های غیرضروری به واحد های صنعتی و در صورت ضرورت با رعایت کامل اصول بهداشتی، ممنوعیت ورود هرگونه خودرو به داخل واحد پرورشی به خصوص خودرو های حامل نهاده، حمل تخم مرغ و گازوئیل و رعایت کامل اصول بهداشتی در واحد مرغداری شامل فعالسازی حوضچه های ضدعفونی ورودی مجموعه و سالن ها پرورشی و انبار را از توصیه های دامپزشکی برای پیشگیری از این بیماری مطرح نمود.

ک

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 56993

به "آغاز مهاجرت پرندگان و افزایش نگرانی ها از شیوع آنفلوآنزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز مهاجرت پرندگان و افزایش نگرانی ها از شیوع آنفلوآنزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید