استفاده از ویروس سرماخوردگی برای درمان سرطان مثانه

به گزارش بلاگ پو، یک آنالیز کوچک نشان می دهد یک سویه از ویروس های سرماخوردگی می تواند با وارد شدن سلول های سرطان مثانه آن ها را نابود کند.

استفاده از ویروس سرماخوردگی برای درمان سرطان مثانه

به گزارش بی بی سی در این آنالیز همه نشانه های سرطان مثانه در یک بیمار ناپدید شد و در 14 بیمار دیگر شواهدی به دست آمد که سلول های سرطانی مرده اند.

پژوهشگران دانشگاه سوری در انگلستان که این آنالیز را انجام دادند، می گویند این نوع ویروس سرماخوردگی می تواند به دگرگونی کامل درمان سرطان بینجامد و خطر بازگشت آن را کاهش دهد. سرطان های مثانه بدون تهاجم به عضلات اطراف ازجمله سرطان های شایع هستند.

درمان های رایج برای این نوع سرطان مثانه درمان های تهاجمی هستند و ممکن است عوارض جانبی وخیم و سمی داشته باشند.

از طرف دیگر پس از درمان ضروری است که پایش مداوم بیماران انجام گردد تا سرطان بازنگشته باشد یا به اصطلاح عود ننموده باشد.

در این آنالیز، 15 بیمار دچار سرطان مثانه یک هفته پیش از برداشتن تومورهایشان به وسیله یک سوند یک نوع ویروس کوکساکی (CVA21) کشنده سلول های سرطانی دریافت کردند.

هنگامی که نمونه های بافتی پس از جراحی آنالیز شدند، نشانه های مشاهده شد که ویروس سلول های سرطانی در مثانه را هدف قرار داده و کشته است. پس از مرگ این سلول ها، ویروس تکثیر نموده بود و سلول های سرطانی دیگر را آلوده نموده بود- اما ویروس به سایر سلول های سالم آسیبی نرسانده بود.

به گفته این پژوهشگران شیوه عمل این ویروس به خصوص جالب توجه است. ویروس به درون سلول های سرطان می رود و با تحریک فراوری یک پروتئین دستگاه ایمنی آن ها را می کشد و این امر پیامی به سلول های ایمنی دیگر می فرستد تا به محل بیایند و کار را دنبال نمایند.

در شرایط عادی سلول های سرطانی مثانه به اصطلاح سرد هستند، زیرا سلول های ایمنی را برای مقابله با سرطان تحریک نمی نمایند. اما عمل این ویروس باعث به اصطلاح داغ شدن آن ها می گردد و دستگاه ایمنی به آن ها واکنش نشان می دهد.

این ویروس بر روی سرطان پوست هم آزمایش شده است، اما این برای نخستین بار است که در کارآزمایی بالینی در سرطان مثانه آنالیز می گردد.

این پژوهشگران می گویند کاهش بار تومور و افزایش مرگ سلول های سرطانی در همه بیماران مشاهده شد و فقط پس از یک هفته از درمان همه ردپای بیماری محو شده بود که تأثیربخشی بالقوه این درمان ویروسی را نشان می دهد. عوارض جانبی قابل توجهی هم در هیچ یک از بیماران مشاهده نشد.

گام بعدی این پژوهشگران این است که این سویه از ویروس سرماخوردگی را با داروهای ایمنی درمانی هدفمند سرطان به نام داروهای مهارنماینده ایست بازرسی ترکیب نمایند و در آینده روی بیماران بیشتری امتحان نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8772

به "استفاده از ویروس سرماخوردگی برای درمان سرطان مثانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ویروس سرماخوردگی برای درمان سرطان مثانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید