خبرنگاران چهار شهر استان زنجان همچنان در شرایط قرمز کرونایی است

به گزارش بلاگ پو، زنجان - خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: در زمان حاضر شرایط کرونایی شهرهای زنجان، خرمدره، خدابنده و ابهر قرمز است و مابقی شهرستان های استان نیز شرایط بهتری از شهرهای یاد شده ندارند.

خبرنگاران چهار شهر استان زنجان همچنان در شرایط قرمز کرونایی است

خدابخش مرادی نافچی روز چهارشنبه در جلسه شورای توسعه سازمان های مردم نهاد با اشاره به ارزیابی انجام گرفته از چگونگی مبتلایان به کرونا در استان اضافه نمود: این افراد علل گرفتاری خود را شرکت در دورهمی خانوادگی، مسافرت و مجالس ترحیم و عروسی بیان کردند.

وی اضافه نمود: هر وقت میزان استفاده عموم از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی فرایند افزایشی داشت، بیماری، ابتلا و بستری و حتی فوتی ها کاهش یافته و بالعکس بی توجهیها به این موارد گسترش این بیماری را موجب شده است.

مرادی نافچی ادامه داد: در شرایط کنونی باید بیش از گذشته جامعه را در برابر بیماری کرونا حساس کرد و در این خصوص سازمان های مردم نهاد در دستگاه های متولی زنجیره اطلاع رسانی در برابر این بیماری را به خوبی در جامعه ادامه دهند.

وی گفت: در زمان حاضر میانگین سن مرگ و میر بیماران کرونایی در استان 70سال است که نسبت به استان های دیگر مقداری بالاتر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با تقدیر از فعالیت پویش های مردمی در شروع شیوع کرونا ادامه داد: بر این اساس باید از ظرفیت این بخش مهم در شرایط بحرانی کشور استفاده کرد و در زمان حاضر نیز همین گروهها یاری نمایند تا جامعه با کرونا همزیستی مصالحت آمیز و برای مقابله با آن آمادگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط بحرانی اعلام شده در خرمدره بازرسان طی یک روز نسبت به پلمب 30 واحد صنفی اقدام کردند، اضافه نمود: این اقدام هر چند از ابعاد مختلف آثاری را به دنبال دارد اما فقط به دلیل استفاده نکردن متصدیان واحدها از ماسک که به عنوان مهمترین ابزار پیشگیری از کرونا بوده است.

مرادی نافچی توضیح داد: هم اکنون ماسک مورد احتیاج مردم با قیمت یک هزار و یک هزار و 300 تومان در فروشگاه ها و داروخانه های استانی عرضه می گردد و نهادینه کردن زدن ماسک به کاهش انتقال کرونا در بین افراد یاری بسزایی می نماید، موضوعی که از سوی عده ای همچنان نادیده گرفته می گردد.

وی اضافه نمود: فرهنگ سازی و قانع کردن سازی در شرایط کرونایی اهمیت زیادی دارد و از طرفی جامعه را باید به صورت اخلاقمدارانه در راستای پیشگیری آموزش داد و در این میان سازمان های مردم نهاد مجموعه ای است که می تواند افراد بی شماری را برای توسعه این فعالیتها جذب کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: قرار نیست سازمان مردم نهاد پس از اخذ مجور لازم فقط با تعداد نفرات کمتری فعالیت کند بلکه بنای کار بر این است که نفرات آن به پنج هزار نفر برسد که در صورت تحقق این مهم می توان گفت سازمان پیروز است.

وی گفت: سازمان های مردم نهاد و خیریه ها باید با تقویت این مهم نقش آفرینی خود را در حوزه های مختلف به اثبات برسانند که در بعضی مواقع چنین چیزی مشاهده نمی گردد.

این مسؤول در مورد چگونگی فعالیت باشگاه های ورزشی استان در شرایط کرونایی اظهار داشت: بارها گفته شده طبق اعلام ستاد ملی کرونا، فعالیت باشگاه های ورزشی پر خطر در شرایط قرمز کرونایی ممنوع است که در شرایط غیر قرمز نیز فعالیت های ورزشی انفرادی و سالن های ورزشی کم خطر اشکالی ندارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36332

به "خبرنگاران چهار شهر استان زنجان همچنان در شرایط قرمز کرونایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهار شهر استان زنجان همچنان در شرایط قرمز کرونایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید