خروج مزدوران سعودی از المهره یمن

به گزارش بلاگ پو، منابع محلی حاضر در المهره خبر دادند که مزدوران وابسته به ریاض خودرو های زرهی و شمار زیادی از نیرو های خود را از گذرگاه مرزی صرفیت خارج کردند.

خروج مزدوران سعودی از المهره یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع یمنی از خروج مزدوران وابسته به عربستان سعودی از استان المهره در شرق این کشور خبر دادند.

پایگاه خبری البوابه الاخباریه الیمنیة به نقل از منابع محلی گزارش داد، مزدوران وابسته به ریاض خودرو های زرهی و شمار زیادی از نیرو های خود را از گذرگاه مرزی صرفیت در مرز با عمان خارج کردند.

به گفته این منابع، این نیرو ها از چند سال پیش، این گذرگاه را در اشغال خود داشتند و پس از تخلیه مواضع خود، راهی فرودگاه الغیضه شدند. این فرودگاه، مقر مزدوران سعودی، اماراتی، آمریکایی و انگلیسی است.

صرافیت یکی از ده پایگاهی است که عناصر سعودی به صورت تدریجی در المهره از آن خارج شدند. این عناصر در سال 2017 در المهره، بیش از 20 پایگاه و اردوگاه داشتند.

در همین ارتباط، بدر کلشات نماینده استاندار المهره -وابسته به دولت مستعفی- گفت که این خروج، راهبرد نو نیرو های اشغالگر است.

کلشات بر این باور است که نیرو های سعودی و سایر مزدوران خارجی در کوشش هستند به وسیله فرودگاه الغیضه و حملات هوایی، المهره را همچنان در اشغال خود نگه داشته باشند.

وی تأکید کرد که این حملات، تهدیدی برای شهروندان المهره است؛ زیرا مزدوران سعودی و خارجی به وسیله پهپاد های بمب گذاری سرکرده هایی را ترور می نمایند که مخالف حضور خارجی در یمن هستند.

در همین ارتباط، منابع وابسته به دولت مستعفی روز گذشته خبر دادند ک مزدوران سعودی در حال خروج از استان مأرب نیز هستند و دیگر از نیرو های وابسته به هادی حمایت نمی نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 57002

به "خروج مزدوران سعودی از المهره یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج مزدوران سعودی از المهره یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید