دستگیری برادر رئیس جمهور و دو مدیر پیشین دستگاه اطلاعاتی الجزایر

به گزارش بلاگ پو، سعید بوتفلیقه، برادر عبدالعزیز بوتفلیقه و دو تن از مدیران سابق دستگاه اطلاعاتی الجزایر بازداشت شدند. فرمانده ارتش این کشور هفته پیش وعده داده بود که با عاملان فساد اداری مبارزه کند.

دستگیری برادر رئیس جمهور و دو مدیر پیشین دستگاه اطلاعاتی الجزایر

به گزارش دویچه وله، یک ماه پس از کناره گیری عبدالعزیز بوتفلیقه از پست ریاست جمهوری، شامگاه شنبه، 14 اردیبهشت (4 مه) سعید بوتفلیقه، برادر او دستگیر شد.

سعید از مشاوران ارشد رئیس جمهور پیشین به شمار می رفت و پس از سکته مغزی برادرش در سال 2013 به طور روزافزون در امور دولتی دخالت می کرد.

نفوذ سیاسی او تا حدی بود که بسیاری از ناظران احتمال می دادند، جانشین برادرش گردد.

به گزارش خبرگزاری رویترز علاوه بر سعید بوتفلیقه، عثمان (بشیر) طرطاق، آخرین رئیس دستگاه اطلاعاتی الجزایر و محمد مدین معروف به ژنرال توفیق، رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی نیز بازداشت شده اند.

ارتش و پلیس الجزایر در باره دلایل دستگیری این افراد سکوت نموده اند. اما هفته پیش، احمد قاعد صلاح، فرمانده ارتش وعده داده بود که ارتش با فساد اداری و کسانی که در گسترش فساد نقش داشته اند مبارزه خواهد نمود.

  • ادامه فشار مردمی بر دولت

اعتراضات مردمی در الجزایر که چند ماه پیش به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری شروع شد همچنان ادامه دارد.

رئیس جمهور وقت عبدالعزیز بوتفلیقه اعلام نموده بود که میخواهد برای پنجمین بار نامزد گردد اما اکثریت مردم با اقدام این سیاستمدار بیمار 82 ساله مخالف بودند.

تظاهرات سراسری مداوم به برکناری بوتفلیقه انجامید و عبدالقادر بن صالح، رئیس مجلس به صورت موقت رئیس جمهور شد. اما این اقدام نیز باعث فرونشاندن اعتراضات نشد.

مخالفان مصمم هستند تا برکناری تمامی وابستگان دولت بوتفلیقه و برگزاری انتخابات آزاد به حرکات اعتراضی خود ادامه دهند. نیروهای اپوزیسیون توانسته اند در 11 هفته گذشته هر آدینه ده ها هزار نفر را به خیابان ها بیاورند.

علاوه بر فرمانده ارتش که از همراهان بوتفلیقه به شمار می رود، نورالدین بدوی که آخرین نخست وزیر منتصب رئیس جمهور پیشین است نیز همچنان در پست خود باقی مانده و تحت فشار شدیدی قرار گرفته است.

قرار است که انتخابات ریاست جمهوری در چهارم ژوئیه امسال برگزار گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6825

به "دستگیری برادر رئیس جمهور و دو مدیر پیشین دستگاه اطلاعاتی الجزایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری برادر رئیس جمهور و دو مدیر پیشین دستگاه اطلاعاتی الجزایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید