مکزیک برای مهار کرونا تدابیر امنیتی و بهداشتی در مرز آمریکا را افزایش می دهد

به گزارش بلاگ پو، مقام های بهداشت و سلامت مکزیک از تشدید تدابیر بهداشتی در مرز این کشور با ایالات متحده با هدف مهار ویروس کرونا خبر می دهند.

مکزیک برای مهار کرونا تدابیر امنیتی و بهداشتی در مرز آمریکا را افزایش می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده به شدت رو به افزایش است، مقام های بهداشت و سلامت مکزیک ضمن ابراز نگرانی نسبت به این مساله تدابیر امنیتی و بهداشتی در مرز مشترک این کشور با آمریکا را افزایش می دهند.

بر اساس این گزارش، مکزیک تا به امروز ابتلای 26 نفر را به ویروس کرونا تایید کرده است. تا به امروز هیچ موردی از مرگ به خاطر کرونا در این کشور ثبت نشده است در حالی که در آمریکا 41 نفر جان خود را به خاطر این ویروس از دست داده اند.

مکزیک احتمالا قصد دارد به منظور جلوگیری از گسترش کرونا، تدابیر امنیتی و بهداشتی شدیدی را در مرز خود با ایالات متحده اتخاذ و اجرا کند.

هوگو لوپز گاتل معاون وزیر بهداشت مکزیک گفت: شیوع ویروس کرونا در آمریکا یک تهدید است. از نظر فنی لازم است تا مکانیسم هایی را برای محدود کردن یا نظارت بیشتر انجام دهیم تا مطمئن شویم ویروس بیشتری از آمریکا وارد مرزهای مکزیک نخواهد شد.

این در شرایطی است که نگرانی و ترس در بین مردم ساکن در شهرهای مرزی مکزیک نسبت به خطر شیوع ویروس کرونا از سوی آمریکا به شدت افزایش یافته است.

دولت مکزیک روز جمعه به نهادها و شرکتهای خصوصی و دولتی توصیه کرده است تا از برگزاری نشست های عمومی و گردهمایی ها خودداری کنند.

دولت مکزیک قصد دارد با اتخاذ این اقدامات ویژه خطر وقوع رکود اقتصادی را کاهش دهد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز از این شرایط سوء استفاده کرده تا ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک را توجیه کند.

ترامپ خواستار احداث دیوار مرزی با هدف جلوگیری از ورود مهاجران آمریکای لاتین و آمریکای مرکزی به خاک ایالات متحده شده است.

ترامپ با انتشار توئیتی مدعی شد: به خاطر داشتن مرزهای مستحکم است که تعداد موارد فوت به خاطر کرونا در آمریکا تنها 40 نفر بوده است. اگر مرزهای مستحکمی نداشتیم این تلفات به مراتب بیشتر بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21790

به "مکزیک برای مهار کرونا تدابیر امنیتی و بهداشتی در مرز آمریکا را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکزیک برای مهار کرونا تدابیر امنیتی و بهداشتی در مرز آمریکا را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید