کسب سهمیه المپیک در تکواندو افتخار نیست، پشتوانه سازی نکردیم

به گزارش بلاگ پو، یوسف کرمی ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگاران افزود: سال 2016 و بعد از اتفاقات المپیک ریو، می توانستیم با استفاده از تجربه شکست ها و درس دریافت از شکست ها، راه را برای کسب افتخارات بیشتر هموار کنیم. تعدد حضور در تورنمنت های مختلف از سوی برخی تکواندوکاران نه تنها کمک شایانی به تکواندو کشورمان نکرد بلکه باعث شد ملی پوش ما که یکی از امیدهای حضور در المپیک 2020 بود نتواند در میادین مهمی همچون گرندپری تمام قدرت خود را برای کسب سهمیه بر روی شیء هاپ جانگ به نمایش بگذارد.

کسب سهمیه المپیک در تکواندو افتخار نیست، پشتوانه سازی نکردیم

وی ادامه داد: اهمیت کسب سهمیه در المپیک بر کسی پوشیده نیست اما طی دو سال گذشته کلیه برنامه ریزها بر مبنای کسب سهمیه متمرکز شد و متأسفانه با نادیده دریافت پشتوانه ها تنها چشم انداز روبروی فدراسیون المپیک قلمداد می شد، گویی قرار است پس از المپیک تکواندو به سرانجام برسد.

کرمی از تکواندو به عنوان یکی از پرافتخارترین رشته های کشور یاد کرد و گفت: با وجود کسب مدال های المپیکی و جهانی در این رشته کسب سهمیه برای حضور در آوردگاه المپیک دور از ذهن و انتظار نبود و افتخار قابل توجه ای محسوب نمی گردد. کما اینکه ما 20 سال پیش هم با حضور در یک مسابقه قاره ای دو سهمیه برای حضور در المپیک گرفتیم. اگر قرار به این دو سهمیه بود که می شد هزینه های میلیاردی را برای زیرساخت ها و پشتوانه سازی به کار گرفته و دو سهمیه را در مسابقات قاره ای کسب کنیم.

دارنده مدال بازی های المپیک 2004 آتن با انتقاد از برخی کارشناسان ادامه داد: کارشناسان تکواندو در هر جایگاهی می بایست با نقدی دلسوزانه مسائل را بیان و در این خصوص راه کارهای مناسب ارائه دهند و منافع شخصی خود را در این مهم در نظر نگیرند. بنده به عنوان عضوی از خانواده بزرگ و پرافتخار تکواندو همواره بدون اینکه مسولیتی در فدراسیون تکواندو داشته باشم مسائل را بیان کرده ام.

مدال آور المپیکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر اکنون از اهالی تکواندو و مردم عزیز بخواهیم اعضای تیم ملی در مسابقات جهانی 2011 که قهرمان جهان شد را نام ببرند، نام خیلی از آنها در ذهن مردم حک شده است اما در حاضر بنا به توجه ویژه ای که به موضوع کسب سهمیه در فدراسیون اجرا شده از دیگر اوزان غافل شده ایم به صورتی که کسی نمی داند تکواندوکار وزن پنجم، ششم و یا هفتم ملی ما کیست؟ متأسفانه همه چیز در این دو سال فدای کسب سهمیه شد و در آخر هم نتیجه ای حاصل شد که می توانستیم در رقابتهای قاره ای با کمترین هزینه بدست آوریم.

وی اضافه نمود: باید از فدراسیون تکواندو تشکر کنیم که همه امکانات را در اختیار تیم ملی قرار داد و همه خواسته های کادر فنی را برآورده ساخت، ولی برای اینکه بازهم شاهد تکرار اتفاقات چهار سال قبل نباشیم، می بایست با استراتژی درست و منطقی تیم ملی را فدای المپیک نکنیم چرا که در آن برهه پاسخگویی به اهالی تکواندو سخت خواهد بود.

سرگروه سابق تیم ملی با بیان اینکه تغییر متعدد مربی به تکواندو لطمه میزند، گفت: همان طور که می دانید ذوالقدر سال ها هدایت تیم ملی را برعهده داشت و بعد از ایشان مهماندوست چند سال سرمربی بود، پس از آن عسکری (دو مرحله)، کریمی، مقانلو و بی باک مسئولیت دریافتد به عبارتی میانگین هر دو سال یک مربی عوض کردیم. با توجه به اینکه هر مربی با تفکرات خاص خود در تیم ملی تمرین می دهد و سیستم مبارزاتی خود را دارد اعضا تیم ملی به محض اینکه با شیوه تمرینی یک مربی آشنا و بر روی نقاط و ضعف و قوت خود کار می کردند مربی تغییر و ملی پوشان ما نیز به تبعیت از مربی تغییر سیستم می دادند. در حالی که مربیان می بایست روی تاکتیک ها کار کرده و تمرکز روی این شیوه پیش می رفتند. به نوعی ساختن و کوبیدن یک بنا بدون شک زمان و هزینه بیشتری از بازسازی آن خواهد برد.

کرمی در سرانجام گفت: امیدوارم کنندگان ما در المپیک توکیو نتایج در خور نام و آوازه تکواندو به ارمغان بیاورند. اما معتقدم المپیک جای کسب تجربه نیست، مسئولان فدراسیون می بایست با نگاهی به آینده تیم ملی را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده کنند. تکواندو بعد از المپیک ادامه دارد و با این شرایط شاید کار بسیار سختی را پیش رو داشته باشیم. اگر در هر تورنمنتی چند جوان با آتیه نیز همراه تیم اعزام می کردیم، اکنون می توانستیم از داشتن یک تیم ملی قوی برخوردار باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

turkeyro.ir: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18599

به "کسب سهمیه المپیک در تکواندو افتخار نیست، پشتوانه سازی نکردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب سهمیه المپیک در تکواندو افتخار نیست، پشتوانه سازی نکردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید